{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.559 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366

Om tandkødsbetændelse og Bucacat. {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne skrive lidt om min erfaring om katte der får tandkødsbetændelse, hvor mange måske er fortvivlet over det. Vil sige så snart man ser/opdager at der er noget i vejen med ens kats tænder/tandkød, så er det bare hurtig om at komme til dyrlægen, så det ikke bliver værrer, så det ikke bliver for sent og alle tænderne skal ud. Men det er meget meget smertefuld for kattene at have bare det mindste tandkødsbetændelse. Katte er nemlig rigtig gode til at skjule deres smerter, det skal man tænke på, så mange gange kan man slet ikke SE på en kat om den har mange smerter,:-(

Jeg skriver lige min egen oplevelse nede under.:-)

Knus /Janne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Om tandkødsbetændelse og Bucacat.
  • Janne.*

#1   26. jan 2007 Jeg vil anbefale BucaCat, det er noget af det bedste der er kommet på market for tandkøds problemer.

Samie min Maine Coon, havde fået tandkødsbetændelse og måtte have fjernet noget af det dårlige tandkød. Så skete der det at ca 10 dage efter, da jeg forsigtig børstede hans tænder begyndte det at bløde, dyrlægen sagde at han så skulle have noget paster aktig noget på tænderne, altså i narkose igen. Nej tænkte jeg, han skal ikke igen det samme igennem. Jeg havde på det tidspunkt lige læst om BucaCat var kommet på market, ringede rundt og ikke mange dyrlæger havde hørt om det, men fik så fat i det. Efter ca. en uges tid kunne jeg se det blev bedre og bedre og i dag har han ikke nogen problemer med tandkødet. Giver ham det ca. en gang om ugen for forebyggelse.

Jeg bruger en vatpind og smøre forsigtig på alle de yderste siden af tænderne, man kan også bruge en finger, eller også lade katte slikke det i sig, det hjælper også. Min dyrlæge fortalte at en af hendes venner er tandlæge og han vil prøve BucaCat på sine patienter.

BucaCat er en mundhygiejnisk paster, der opretholder balancen i mundens normale mikroflora og sætter sig fast på tænder og tandkød, opløser plakken og hæmmer de bakterier, der er årsag til plakdannelse, samtidig forbedres ånden.
    Ps. Jeg børster ikke tænderne på ham mere, det er ikke nødvendigt mere efter jeg bruger BucaCat og de fleste katte er vilde med det.

Så var vi til dyrlæge med Tøsen og hun have også lidt tandkødsbetændel og fik det så Bucacat, det hjalp ret hurtigt. Jeg blev meget forundret her forleden dag, jeg havde stoppet at gi hende det i et stykke tid og så at hun havde røde rander ved hjørnetænderne, så hun fik lige lidt Bucacat med en vatpind og næste dag da jeg kikkede igen var de røde rander væk, det var jeg meget overrasket over.

Min dyrlæge roser det også rigtig meget, hun kender en tandlæge som vil prøve at give det til hans patienter.

(link fjernet) - Bucacat

• Janne.*

#2   26. jan 2007 Glemte at skrive at jeg vil anbefale hvis det er lidt slem, at børste kattens tænder med feks en baby tandbørste i klorhexiidin fortyndet 1 del og 5 dele vand, til at dyppe tandbørsten med og så give BucaCat 1 gang dagligt med en vatpind, så man kan komme rigtig ind i siderne.:-)

• Janne.*

#3   26. jan 2007 Britta, Ja nemlig, jeg stod også der og vidste ikke rigtig hvad jeg skulle gøre, også efter han blev opereret for betændelsen.:-)

Her er et par links.

(link fjernet)

(link fjernet)

(link fjernet)

http://www.presseprofilen.dk/dyr/8215

• #4   26. jan 2007 Hej Janne
    Ved du om dette produkt kan bruges til katte med FORL. Denne sygdom lider min Tinka af og fodres pt med Dental foder. Hun er prøvet behandlet uden held og har derfor kronisk tandkødsbetændelse..

• Janne.*

#5   26. jan 2007 Lykke H Det ved jeg desværre ikke om det vil hjælpe på FORL., men jeg fandt dette link

(link fjernet)

• Janne.*

#6   26. jan 2007 Lykke H....Nu ved jeg ikke så meget om FORL, men ville det bedste for din kat ikke at få fjernet alle tænderne eller hjælper det ikke?

• #7   26. jan 2007 Hej Janne
    Nej hun er ikke særlig angrebet af det pt. men med tiden vil det blive meget værre. Det er vist en fejl i immunsystemet der gør at hendes spyt ikke indeholder de rette mængder bla enzymer. Derved "passes" hendes tænder jo ikke. Opdagede det ved hun havde rigtig dårlig ånde samt var rød omkring tandkødet. Kontaktede selvfølgelig min dyrlæge.

• Janne.*

#8   26. jan 2007 Hej Lykke.

Du kunne da prøve bucacat og se om det har nogen virkning, men så ville jeg også børste hendes tænder hverdag, som jeg beskrev det lidt oppe og Bucacat hver dag, det kan jo ikke skade noget ved det.:-)

• Janne.*

#9   26. jan 2007 Giver du hende noget for immunforsvaret,? hvis ikke så vil jeg anbefale at købe nogle gærtabletter med tranebær og i matas har de noget som hedder Life Spice Vital-mixtur, det er rigtig godt for immunforsvaret, er også til katte, du giver hende det i en sprøjte uden nål, 1 ml hver dag.:-)

• Janne.*

#10   28. jan 2007 Denise.. Præsis og jeg synes efterhånden man ser mere og mere folk skrive ind de forskellige steder om dette problem. Det gør mig så ked af det på missernes vegne at de skal have det møj.:-( Da det jo er SÅ smertefuld for katten og mange opdager det for sent, da man ikke kan se det på missen, den spiser og drikke jo alligevel, selv om smerterne er der.

• Janne.*

#11   29. jan 2007 Denise. Har lige prøvet at søge på hvor man kan købe Bucacat over nettet og fandt dette sted. smiley

(link fjernet)

• Lonnie C
    Lonnie C Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #13   19. feb 2008 Tak for tippet.¨
    Det vil jeg gemme i baghovedet. smiley

• Mette C
    Mette C Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 1
    #14   24. jan 2010 Hej Jeanne.

Har en kat med tandkødsbetændels og hver gang hun tykker tør foder piver hun og hun vil ikke have vådmad. Hun for royal foder. Ved du hvad man ellers kan give dem hun taber sig meget fordi hun ikke kan spise.
    Findes der foder der er tyndt som mælk eller fløde.

Hinse mette

Kommentér på:
Om tandkødsbetændelse og Bucacat.

Annonce